Projekt poteka od 2012.

Projekt je preventivnega značaja, namenjen je dijakom, ki bivajo v dijaškem domu in v svojem prostem času želijo pridobiti nova znanja s področja komunikacije in reševanja sporov.

Vodja projekta: Nina Žurga
Člani projekta: Ljuba Plesec, Tjaša Strmšek, Zoran Grgič, Erika Šešek, Katja Čarman
Video in foto: Boštjan Božič, Jaka Slejko

Sofinancer projekta: MOL

Naziv projekta Vrstniška mediacija v DIC-u
Časovni okvir/trajanje projekta 2024
 

 

 

Cilji projekta (kaj želimo doseči splošno glede na vizijo šole in vrednote ter katere konkretne rezultate želimo doseči)

–          Usposobiti dijake za neformalno reševanje sporov.

–          Naučiti udeležence razumevanja, obvladovanja ter mirnega in konstruktivnega reševanja konkretnih situacij.

–          Usposobiti udeležence za samostojno vodenje mediacijskega procesa pri reševanju konfliktov med vrstniki.

–          Spodbujati medsebojno sodelovanje in pomoč.

–          Krepitev samoodgovornosti, dostojanstva, samospoštovanja in vzpostavljanje medsebojnega zaupanje.

–          Dijake naučiti učinkovito obvladati stres, kar jim omogoča, da  v različnih  preizkušnjah v življenju zaupajo vase in se sprejemajo.

 

Kratek opis projekta Program je preventivnega in izobraževalnega značaja in je namenjen dijakom, ki bivajo v dijaškem domu. Zajema naslednje vsebinske sklope: splošno o mediaciji, načela mediacije, konflikt kot del življenja, reševanja konfliktov, prepoznavanje ter izražanje čustev, komunikacija v mediaciji, tehnike mediacije, faze mediacije in supervizijsko spremljanje. Vzporedno s spoznavanjem teoretičnih vsebin, dijaki spoznavajo mediacijo tudi preko praktične izkušnje z metodo igre vlog. Dijaki se urijo v treh vlogah – vlogi medianta, vlogi mediatorja pri reševanju primerov medvrstniških konfliktov ter vlogi opazovalca mediacijskega procesa. Po vsaki igri vlog z dijaki naredimo analizo kaj so opazili, kako so se počutili, kaj je bilo dobro, kaj bi lahko drugače, dileme… Vsak dijak se preizkusi v vseh vlogah. V drugi polovici usposabljanja tudi posnamemo primere mediacije in jih potem ob posnetku analiziramo. Na ta način ima vsak dijak možnost videti sebe, kar mu omogoči samoanalizo. Udeleženci aktivno sodelujejo v vseh fazah usposabljanja, pri sprejemanju pravil in obveznosti v izobraževalnem procesu, teoretičnem delu in praktičnem, snemanju in analizi primerov, pri oblikovanju vsebine in besedila tiskanih materialov (zloženke).
Večina vsebin, ki so povezane z mediacijo, so aktualne tudi v vsakdanjem življenju (sprejemanje konfliktov kot del življenja, samoregulacija čustev, komunikacijske tehnike in veščine…). Tako udeleženci pridobijo pomembna praktična znanja tudi za življenje. Vsebine jim pomagajo odkriti, krepiti in utrjevati svoje lastne vire, ter jih opremljajo s tistimi informacijami, veščinami in znanji, s pomočjo katerih se bodo lažje soočali z različnimi izzivi in se nanje ustrezno odzivali.
Kot dopolnitev usposabljanja za dijake izvajamo tudi delavnice na temo Kako izboljšati samopodobo. Delavnice so namenjene predvsem čustvenemu opismenjevanju dijakov – prepoznavanje, sprejemanje in izražanje čustev ter kako naša čustva vplivajo na naše vedenje in odnose. S tem želimo pri dijakih krepiti samosprejemanje in samozaupanje. V različnih preizkušnjah, ki jih srečujejo v življenju jim to pomaga pri razvijanju svoje moči, spretnosti in zaupanju vase.
Ciljna skupina Naša ciljna skupina so dijaki različnih srednjih šol, stari do 16. let, ki bivajo v dijaškem domu. V skupino se dijaki vključijo prostovoljno na podlagi lastnega interesa. To so dijaki, ki jih zanimajo odnosi, komunikacija, osebni razvoj, reševanje konfliktov, čustva… in se želijo o teh temah bolj poglobljeno pogovarjati ter osvojena znanja in veščine širiti med svoje vrstnike. Ker usposabljanje poteka kontinuirano, enkrat tedensko, je tudi učinek bolj trajen.
Cilji projekta
  • Usposobiti dijake za neformalno reševanje sporov.
  • Naučiti udeležence razumevanj, obvladovanja in mirnega in konstruktivnega reševanja konkretnih situacij.
  • Usposobiti udeležence za samostojno vodenje mediacijskega procesa pri reševanju konfliktov med vrstniki.
  • Spodbujati medsebojno sodelovanje in pomoč.
  • Krepitev samoodgovornosti, dostojanstva, samospoštovanja in vzpostavljanje medsebojnega zaupanje.
  • Dijake naučiti učinkovito obvladati stres, kar jim omogoča, da v različnih preizkušnjah v življenju zaupajo vase in se sprejemajo.
  • Dijake naučiti priprave besedil za tiskane materiale z obravnavano vsebino.
  • Dijake naučiti nastopanja pred kamero in analiziranja igre vlog.
  • Spodbujanje zdravega življenjskega sloga, krepitev osebne in socialne kompetence in samozavesti.
Napovednik

Usposabljanje za vrstniške mediatorje (januar – maj 2024)
delavnica Mediacija, Marko Iršič (april/maj 2024)
delavnice na temo čustev, Adelina (april/maj 2024)
predstavitev mediacije na Dnevu sonca (junij 2024)
delavnice za krepitev samopodobe (september, oktober 2024)

Predstavitveni filmček o mediaciji v DIC-u

Lutkovno gledališka miniaturka

Mlad.si – Mediacija v lutkovno gledališki miniaturki

Povezava do dokumenta: Implementacija mediacije v DIC-u