BITI: obstajati, živeti, preživeti, zavedati se, čutiti, sočustvovati, zavzemati se, obstajati v najglobljem in najširšem eksistenčnem smislu v vseh njegovih pomenih. ZAVEDATI SE sebe, sveta okoli sebe, svojega mesta in odgovornosti v njem.
Projekt je povezan s področjem trajnostnega razvoja, oz. ekologije v najširšem pomenu besede. Izhaja iz holističnega pogleda (paradigme) na svet, ki zahteva celoviti pristop pri soočanju s sodobnimi, perečimi izzivi in njihovim reševanjem. Svet je namreč organska celota, ki ga ni mogoče ločiti na posamezne segmente. Opazovalec (subject) ni ločen in izvzet od opazovanega, sprememba se mora začeti pri njemu, v njegovi zavesti.
Projekt kontinuirano poteka od leta 2009 dalje, na lokalnem, širšem regionalnem in mednarodnem nivoju. Projekt je prerasel v platformo in je podpora manjšim, ciljno osredotočenim projektom, ki tematsko sodijo v polje ekologije in sonaravnega razvoja v širšem smislu. Tesno sodeluje tudi z drugimi projekti in mrežami v DICu (Eko šola, Zdrava šola, Mediacija, Spletne zanke, ipd). Sofinanciran je s strani MOL-a ter s evropskimi sredstvi programa Erasmus+. V okviru slednjega, predvidoma vsake dve leti (bienalno), potekajo mednarodne izmenjave mladih, ki se lotevajo aktualnih ekoloških in družbenih tem, ki zadevajo mlade. Sodelujoče skupine so del partnerske mreže, ki so se k platformi BITI pridružile v minulih letih.
Več na povezavi: https://pozitiv.si/biti-2/
Projekt | |
Naziv projekta | BITI / ter podprojekt Spletne zanke |
Časovni okvir / trajanje | Projekt poteka kontinuirano od leta 2009 in se nadaljuje v šol.letu. 2022–2023 in 2023-2024 |
Cilji projekta (kaj želimo doseči splošno glede na vizijo šole / DIC-a in vrednote ter katere konkretne rezultate želimo doseči) | Namen projekta je ozaveščanje mladih/dijakov o holistični povezanosti bivanja ter kompleksnosti pojmov, kot so: ekologija in trajnostni razvoj, klimatske spremembe, medsebojni odnosi, sobivanje, smotrna uporaba novih tehnologij in socialnih orodij, kot ključnimi vprašanji njihove prihodnosti. Orodja in metode dela: Lotevamo se ga s pomočjo sodobnih digitalnih orodij, vključno z umetno inteligenco ter multimedijskimi umetniškimi praksami, organizacijo dogodkov ter s konkretnimi akcijami povezanih s permakulturo, ipd.. Delo temelji na neformalnem, izkustvenem, vrstniškem in medgeneracijskem učenju. |
Oblike evalvacije projekta (kako se bo ugotovilo ali so bili cilji doseženi (splošni in konkretni) | – Pomemben del evalvacije občasno opravijo tudi zunanji strokovni sodelavci, ki sodelujejo v projektu. – Svojevrstna evalvacija poteka na: spletni strani projekta, socialnih omrežjih in forumih, preko objavljanja blogov (in vlogov) članov projekta, ipd. – V okviru projekta se izdajajo publikacije (knjižice BITI, ipd), kjer so objavljene refleksije in raziskave s strani članov projekta, udeležencev različnih delavnic, zunanjih sodelavcev in drugih, o posameznih segmentih in o projektu v celoti. |
Nosilec projekta in sodelujoči | Vodja projekta: Drago Pintarič Člani (zaposleni v DICu) Boštjan Božič, Jerca Cvetko, Nina Golob, Matic Kraševec, Neža Luzar, Miha Maver, Mira Narobe, Olivija Slivnjek, Drago Pintarič, Člani skupine Pozitiv, mentorji in izvajalci, dijaki: Borut Bučinel, Radovan Jaušovec, Urška Klajn, Matej Markovič, Žan Dolinar, Patrik Komljenovič in Špela Vene. |
Ocena vrednosti in financiranje projekta (lastna sredstva, MŠŠ, EU strukturni skladi…) | MOL, URSM, JSKD RS, Erazmus+ |
Načrt dela za šolsko leto 2022–2023:
Izhodišče: – Program Kreatorij in Kreatorij TV (mesečna revijalna oddaja, tedenske oddaje v primeru karantene). Sodelovanje z Mrežo zdravih šol in Ekošolo: na podprojektu »Zero Waste« in permakulturi; z projektom Spletne zanke na področju proaktivne in varne uporabe IKT orodij in z projektom Vrstniška meciacija, na področju osebnih odnosov ter komunikacije |
Predlagatelj: Drago Pintarič, vodja projekta /Predstavljeno na seji vzgojiteljskega zbora, dne: 30. 8. 2022